KAMRATBEDÖMNING AV REDOVISNING


Förra veckan i torsdags redovisade alla elever i klassen sina konstnärer.
Under en kort period har eleverna fått arbeta med faktatexter och källkritik i samband med en bildlektion. Detta genom att forska lite nämre och skriva en egen faktatext om en känd konstnär med fokus på deras olika ISM:er (konströrelser). Temat har behandlat konstnärer såsom Andy Warhol, Piet Mondrain, M.C Krascher, Leonardo Da Vinci, Picasso med flera, från olika tidsepoker.

Det blev en toppen lektion med väl planerade och genomtänkta presentationer. Under redovisningen spelades varje presentation in på Ipad som i sin tur skulle 
underlätta för eleverna när de ska kamratbedöma varandras texter med stöd av en lärandematris. 


Här har vi en elev som kamratbedömer en annans elev presentation. Kamratbedömningen görs med stöd av en lärandematris i tre nivå- utvecklingsgrader med fokus på innehåll, struktur, språk, uppträdande :) 


Efter kamratbedömningen görs det skriftliga anteckningar med fokus på positiva aspekter och utvecklingsmöjligheter


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

LÄXA BERGSKEDJOR I EUROPA

ORDKLASSEN: ADJEKTIV

TICK TACK TICK TACK.........